logo

ORGANIC STYLE

Експерти: На органічному ринку ягідна продукція виходить у лідери Джерело фото: AgroPortal.ua

Експерти: На органічному ринку ягідна продукція виходить у лідери

ORGANIC STYLE 18.03.2019  12:06 370

Серед останніх трендів органічного ринку — збільшення кількості трейдерів, вихід у лідери ягідної продукції та укріплення позицій виробниками. Про це розповіла голова правління спілки виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» Олена Березовська в рамках ІІІ Міжнародного конгресу «Органічна Україна 2019».

«Україна стає повноцінним учасником міжнародного органічного руху. Із останніх трендів на ринку варто відмітити збільшення кількості трейдерів. Також цьогоріч лідером на органічному ринку стала ягідна продукція. Серед причин такої тенденції — ягідництво потребує менше землі, ніж вирощування інших культур. Взагалі, поки не вирішиться в Україні земельне питання, ми не побачимо значного розвитку великих господарств, які б займалися органікою. Окрім того, прослідковується, що кожен гравець ринку знаходить свою нішу — хтось посилює виробництво, торгівлю чи надання послуг, логістику, сертифікацію», — зазначає Олена Березовська.

За словами директора органу сертифікації «Органік Стандарт» Сергія Галашевського, загалом за останній рік збільшилась кількість гравців органічного ринку, відбувається диверсифікація, збільшення різноманітності продуктів, з’являються цілі окремі сектори.

«Якщо ще три роки тому в органічному виробництві переважав у абсолютній більшості зерновий напрямок, то зараз додалися плодово-ягідна продукція і продукти бджільництва. В Україні, за нашими даними, близько 20 експортерів дикорослих ягід, 8 експортерів культивованих ягід (малина, суниця, лохина), понад 100 виробників ягід (переважно малина). Наприклад, в розрізі виробництва культивованих органічних ягід в Україні більше вирощується органічна малина, останнім часом спостерігається збільшення площ під лохиною. І в цьому році готуються комерційні партії лохини для експорту до іноземних мереж супермаркетів», — розповідає Сергій Галашевський.

За його словами, на ринку також зростає кількість переробленої продукції. Серед новинок 2018 року — органічний цукор. Хоч поки в Україні виробник цього продукту лише один, але значні обсяги виробництва дозволили йому відразу зайняти місце на міжнародному ринку.  

Також Сергій Галашевський відмітив, що виробники органічної продукції вже визначилися зі стратегією: господарства обирають вузьку спеціалізацію і вирощують одну культуру, або ж відбувається диверсифікація виробництва, і виробник обирає кілька різних культур, але вирощує в незначних обсягах.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua

 


Ключові новини аграрного ринку в Telegram