logo

ORGANIC STYLE

Розширення експортних горизонтів: органічна Канада

Розширення експортних горизонтів: органічна Канада

ORGANIC STYLE 08.08.2019  07:25 334

Виробникам органічної продукції слід розглядати для експорту не лише ринки ЄС, а й інших країн. Канада, хоч і не є світовим лідером з імпорту органічної продукції, проте має доволі об’ємний ринок. До того ж проект CUTIS надає можливість відшкодувати 50% вартості на сертифікаційний аудит за канадськими органічними стандартами COR.

Про це AgroPortal.ua розповіла власниця Organic Trade from Ukraine consulting, голова правління ГС «Український органічний кластер» Марія Махновець.

«Сьогодні Канада самостійно не може забезпечити себе органічною продукцією, тому має торговельний дефіцит такої продукції та змушена її імпортувати. Обсяг органічного ринку цієї країни становить 3 млрд євро, і вона займає шосте місце у світовому рейтингу за обсягом органічного ринку. В категорії імпорту ми бачимо каву, банани, оливкову олію, чорниці, шпинат, томатну продукцію, тому українським виробникам потрібно розглядати ці продукти для експорту в Канаду», — переконана Марія Махновець, підтверждуючи дані, надані проектом CUTIS.

За її словами, їжа та напої займають 93,5% органічного ринку Канади, і через значний споживчий попит цей ринок зростає швидше за середні показники харчової галузі.

«Якщо подивитися на імпорт органічних продуктів до Канади, то тут лідирують продукти і напої. Фрукти та овочі займають 40%, молочні продукти та яйця — 12%, хліб, злаки, макарони — 9%, напої — 12% від загального обсягу продажів органічних товарів у країні. Канада чекає на соки, напої, джеми, пастилу, мед, соуси, макарони, снеки, заморожені фрукти та овочі. Також зі свого досвіду скажу, що країна потребує органічної ягоди, кукурудзи, сої. Щодо споживачів органіки, то це здебільшого покоління мілленіалів від 18 до 34 років. Це, як правило, міські жителі, що мають вищу освіту і дітей», — розповідає Марія Махновець.

Вона відмічає, що українські виробники не всі продукти можуть експортувати до Канади, наприклад, заборонено ввезення круп та пшениці. Більш детально про політику в сфері виробництва та реалізацію харчових продуктів Канади можна ознайомитись у Положенні про безпечні харчові продукти для канадців (SFFC). Це новий документ, який об’єднує регулювання харчового сектору.

Виробництво органічної продукції, що має право продаватися в Канаді, регулюється наступними канадськими органічними стандартами: CAN/CGSB 32.310 — Organic Production Systems — General Principles and Management Standards; CAN/CGSB 32.311 — Organic Production Systems — Permitted Substances Lists. Крім того, органічні товари будуть окремо винесені в рамках Automated Import Reference System (AIRS). Ввівши в цю систему назву категорії товару, можна отримати деталізовану інформацію щодо умов імпорту.

Також Марія Махновець зазначає, що у разі отримання сертифікації згідно стандарту COR виробник може експортувати свою продукцію також до США. Згідно реєстру сертифікаційної компанії «Органік стандарт», в Україні пройшли сертифікацію за канадськими органічними стандартами COR 9 українських виробників.

«Є також можливість для виробників використовувати кластерний підхід для маркетингу продукції за кордоном. Сьогодні в Канаді органічні кластери проводять зустрічі з європейськими кластерами. І Український органічний кластер зареєстрований на цій платформі кластерної кооперації. Ми, як громадська спілка, закликаємо звертатися до нас і бути присутніми разом на міжнародній платформі», — зазначає Марія Махновець.

За її словами, Український органічний кластер покликаний об’єднати всіх гравців органічного ринку і наразі зосереджений на трьох компонентах — просування гравців, освітні програми, дорадництво.


Для довідки: Виробники органіки і оператори та трейдери органічного ринку збираються на ODESA ORGANIC TRADE DINNER, який  відбудеться 6 вересня у MR Terrace за адресою: вул..Віце-Адмірала Азарова, 1, м. Одеса


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram